Om mig

Mina kunskaper

Jag har kunskap och erfarenhet av Digital Analys att mäta, analysera och rapportera data och insikter för att testa och optimera den digitala upplevelsen. Jag kan även skapa databaserade underlag för strategiska beslut.

Har dessutom >10 års erfarenhet av marknadsföring, kommunikation, CRM, försäljning och affärsutveckling inom byrå, bil- och energibranschen. Roller jag har haft är Sälj- och Marknadsansvarig, Projektledare och Affärsutvecklare.

Mina verktyg

DIGITAL ANALYS
Google Analytics, Adobe Analytics, Hotjar, Google Tag Manager, Google Optimize, Data Studio, BigQuery etc.

WEBBTEKNIK
Tekniska kompetensen om hur de olika kanalerna och datainsamlingen fungerar för att utföra de relevanta spårningar som krävs. Med fokus på områden som HTML, JavaScript och SQL.

DATADRIVEN ORGANISATION
Förståelse för hur företaget och organisation måste byggas för att kunna ta rätt beslut vid rätt tillfälle för rätt person. Fördjupning i bl.a. digitalt affärsmannaskap, statistik och mätmetodik, rapportering och visualisering, konverteringsoptimering, etc. 

Min utbildning
Analysera beteendet i digitala mediekanaler. De flesta företag och organisationer tar idag datadrivna beslut och låter användarnas beteende stå i centrum för utvecklingen. Här är utbildningen som gett mig spetskompetens inom det snabbt växande analysområdet.

Läs mer om Sveriges bästa utbildning i Digital Analys